vrijdag 4 december 2009

Change of plans

Bij de bespreking van mijn voorlopige ideeën was ik niet tevreden over wat ik reeds had. Ik wil heel graag rond de vorm van de fles werken. Net zoals Absolut dit zelf doet. De volledige reclamecampagne is gebaseerd rond de vorm van de fles.

Ik kreeg het idee en de toelating om met licht te werken. Het zal de bedoeling zijn om een verpakking te ontwerpen die met een knopje kan 'aangelegd' worden zodat er licht in de fles schijnt. Deze zou dan door de verpakking de vorm van de fles moeten weergeven. Om een groot contrast te verkrijgen dacht ik aan een rechthoekige vormgeving waar in de voorzijde uitsnijdingen te vinden zijn die dan het licht doorlaten.



Nu is het aan mij om te zoeken of ik met een LEDje een duidelijk effect krijg, of ik een ledschakeling er proper kan in opbergen en wat het mooiste effect geeft.

Op de volgende link vind je filmpjes die je uitleggen dat het succes van Absolut te danken is aan het ontwerp van de fles. (En z'n goeie kwaliteit)
http://www.absolut.com/about/story

Het leek me dan ook gepast om ook te blijven werken rond de contour van de fles.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten